Biznes internetowy czy tradycyjny?
W dobie dzisiejszej komputeryzacji coraz więcej ludzi zaczyna się zastanawiać, co jest da nich bardziej opłacalne – czy interes internetowy, czy tradycyjny? Jest to często bardzo duży kłopot, ponieważ, jęli mamy jednoosobową firmę i nie chcemy nikogo zatrudnić, wynajem biura może nam się w ogóle nie opłacać, jeśli wszystkie czynności, które są potrzebne do zapewnienia nam bytu możemy wykonać klikając myszką i uderzają w klawiaturę. Oczywiście nie jest to zbyt zdrowe i lekarze na pewno nie pomogą nam w takiej sytuacji, ale zapewne może to znaczenie ograniczyć koszta naszej pracy i nasze wysiłki będą bardziej dla nas opłacane. Wiele osób posiadających sklepy ma dylemat – czy zrezygnować z utrzymywania drogich powierzchni, w których trzema się meble, glazurę i inne materiały budowlane i o wykończenia wnętrz? Czy jednak pozostać przy tradycyjnym podejściu i pozwolić klientowi swobodnie się przechadzać wybierać. Jeśli jesteśmy dużą firmą, to pewnie takie wpuszczanie ludzi do magazynu czy sklepu jest opłacane.
Ale jeśli na przykład firma jest małą, a my sądzimy, że naszego produktu nie trzeba dotknąć, by ktoś go kupił, to czemu nie? Dzięki temu zaoszczędzamy, a klient ma pozornie większą wygodę w kupowaniu. Otwiera Internet, szuka towaru w sklepie, klika na odpowiednie rozmiary, przesyłka przyjeżdża, płaci. Jest to dość proste, ale nie każdy biznes można tak rozwiązać. Wiemy oczywiście, że istnieją sklepy odzieżowe, których produkty możemy zamówić z katalogu przez internet. Mierzymy swoje rozmiary i wybieramy to, co nam się podoba, istnieje jednak ryzyko, ze jednak przy doborze okaże się, że się przeliczyliśmy i nie pasuje lub na się nie podoba, bo dany kolor na zdjęciu wyglądał inaczej. I co wtedy? Reklamacje, kolejne wysyłki, paczki, zapłaty. Tak naprawdę płacimy wtedy o wiele więcej niż byśmy tego chcieli i zdrowiej jest już pójść do sklepiku i przymierzyć dany ciuch by nie być później rozczarowanym i nie mieć do samego siebie pretensji o źle ulokowane pieniądze.