Flota samochodowa w firmie.

Wiele firm, szczególnie te, których podstawową działalnością jest sprzedaż bezpośrednia posiada ogromne floty samochodowe. Zarządzanie nimi, to jednak bardzo skomplikowana sprawa, generowanie wysokich kosztów spędza sen z powiek niejednemu manadzerowi. Dlatego coraz częściej, firmy decydują się powierzyć zarządzanie flota firmom zewnętrznym. Przedsiębiorcy, którzy skorzystali z takich usług mówią, że pozwala to na ograniczenie kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu procent kosztów. Przede wszystkim, firma zarządzająca, wprowadza karty paliwowe, przy czym do każdego auta przypisana jest osobna karta. Pozwala to na ograniczenie czasu, dla użytkowników aut. Przepływ płatności odbywa się poza nimi, faktura za paliwo wystawiana jest raz w miesiącu.

W większości wypadków, w celu większej kontroli wprowadza się tez ograniczenia na takich kartach. Na przykład w weekendy karta jest zablokowana. Auta zarządzane przez firmy zewnętrzne posiadają tez czujniki GPS. Stanowi to nie tylko element zabezpieczający przed ewentualna kradzieżą, ale  i kontroli czasu pracy poszczególnych przedstawicieli. Wykorzystywanie aut służbowych do prywatnych celów, zdarza się bowiem niezwykle często. Właściciele firm nie wiedza jak sobie poradzić z tym procederem. Uzyskanie raportu od firm zewnętrznych, który zawiera dokładne trasy pokonywane przez pracowników i porównanie go z raportem przedstawiciela, pozwala na pełna konfrontację. Z reguły nie sa to miłe rozmowy i kończą się zwolnieniem pracownika. Niezaprzeczalnym pozostaje fakt, ze w przypadku posiadania bardzo wielu pojazdów, zlecenie zarządzania flotą firmom zewnętrznym, pozwala tez na znaczne obniżenie kosztów. Zwłaszcza, jeśli cała nasza flota, nie jest nasza własnością, a korzystamy z samochodów wynajętych. Odchodzą nam wówczas koszty serwisowania, ubezpieczenia i utrzymania. Na rynku, znajdziemy bardzo wiele firm, które od lat zajmują się zarządzaniem. Warto przed podjęciem decyzji o wyborze, zasięgnąć opinii firm, które z nich korzystają.


Kategorie
  • Banki (5)
  • Biznes (21)
  • Biznes i firma (6)
  • e-biznes (3)
  • Egzekucje (19)
  • Finanse (22)
  • Finanse i podatki (9)
  • Giełda (1)
  • Gospodarka (44)
  • Gospodarka (11)
  • Inwestycje (32)
  • Komornik (9)
  • Kredyty (1)
  • Kredyty i pożyczki (14)
  • Kryzys finansowy (3)
  • Moja firma (2)
  • Oszczędzanie i inwestycje (2)
  • Pieniądze (31)
  • Podatki (1)
  • Pożyczka (30)
  • Pożyczki (4)
  • Ręka rynku (3)
  • Szkolenia (10)
  • Własna firma (6)

  • Chiny to komunistyczne państwo, które do niedawna należało do jednych z najbardziej odizolowanych od reszty świata. Wynikało to nie tylko z systemu politycznego, który był daleki od zachodnich standardów ale również odmienności kulturowej społeczeństwa. Chińskim komunistom udało się jednak dokonać czegoś wyjątkowego, przekształcili współczesne Chiny w dynamicznie rozwijający się kraj. Chiny to około 1,5 miliarda mieszkańców, jedna czwarta ludzkości mieszka właśnie tam posiada praktycznie każdy obywatel co jest ewenementem na skale światową, bo dla porównania w Polsce konta posiada tylko około 60% mieszkańców, a w UE średnia to około 70% - jak widać te dane są naprawde szokujące, jednak wynika to z ich kultury i tradycji. To kultura mająca kilkutysiącletnią historię, kraj, który w przeszłości był zarówno wielkim imperium jak i staczał się ku upadkowi. Dzisiaj państwo środka to tygrys gospodarczy, posiadający gospodarkę rozwijającą się w tempie ponad dziesięciu procent w skali roku. Jak doszło do tego sukcesu w kraju rządzonym przez komunistów, gdzie oficjalnie panuje system centralnego planowania? W CHRL są bardzo łatwo dostępne kredyt samochodowy dzięki temu, że są subwencjonowane przez państwo, które chce zmotoryzować ludność, bo cały czas odsetek ludzie z autem w Chinanch jest na niskim poziomie w porównaniu z UE czy USA. Na początku lat dziewięćdziesiątych władze partyjne postanowiły przeprowadzić reformy gospodarcze, które miały na celu utrzymanie władzy przez komunistów a jednocześnie podniesienie poziomu życia mieszkańców. Do tej pory stawiano na powszechna kolektywizację, dominowały wielkie przedsiębiorstwa państwowe. W tym względzie niewiele się zmieniło, różnica jest taka, że na rynek trafia co lepsze, po segregacji.