Franszyza pomysłem na własny biznes

Jeżeli chcielibyśmy założyć własną firmę, a nie mamy pomysłu, który mógłby odnieść sukces warto zastanowić się nad franszyzą. Polega ona na wykupieniu licencji na posługiwanie się marką oraz logo innej firmy. W ten sposób działa wiele restauracji w tym m.in. McDonald’s, KFC oraz sklepów, są to zazwyczaj markowe sklepy odzieżowe oraz obuwnicze, także drogerie. Znana firma jest już rozpoznawalna przez konsumentów. Nie musi ona rozpoczynać promocji od podstaw. Osoby, które o niej słyszały są chętne do zakupu towaru. Firma odkupująca znak towarowy korzysta więc z renomy jaką wypracował zarząd przedsiębiorstwa udzielającego licencji. Technologia produkcji jest już opracowana, sposób wytwarzania, sposób dystrybucji, a także kampanie reklamowe. Wszystko to otrzymuje osoba wykupująca licencję gratis. Są to korzyści, które wpływają na obniżenie ryzyka niepowodzenia biznesu. Jeżeli więc boimy się porażki warto zainteresować się tą formą działalności. Podpisując umowę zazwyczaj deklarujemy się do opłacania stałej kwoty najczęściej płatnej miesięcznie oraz oddawania pewnego procentu od osiągniętego zysku. Przedsiębiorstwo udzielające nam licencji musi mieć z tego tytułu pewne korzyści, a poza tym potrzebuje pewnych środków finansowych na finansowanie kampanii reklamowej i promocyjnej.

Stawia ona również wymogi względem jakości obsługi klientów, polityki działania firmy oraz czasem nawet strojów jakie muszą nosić pracownicy. Organizuje wiele procesów dotyczących zarządzania nowo powstałego przedsiębiorstwa, aby ujednolicić standardy i jakość obsługi we wszystkich placówkach tytułujących się tą nazwą. Franszyza jest dobrym rozwiązaniem jednak musimy uważnie wybrać firmę. Nie każda marka cieszy się zaufaniem klientów, a my musimy związać się z taką która pozwoli nam zainteresować swoimi produktami dużą liczbę konsumentów. Ważne jest również miejsce jakie wybierzemy na prowadzenie naszej działalności. Nie może być to lokal ukryty gdzieś z tyłu budynku, lecz najlepiej pasujące będzie tu miejsce w centrum lub przy dużych skupiskach ludzi, jak na przykład w centrum osiedla.