Co z autostradami?

Kwestia finansów to zagadnienie wciąż aktualne z różnych rzecz jasna powodów. Na przykład w ostatnim czasie wiele mówi się o inwestycjach związanych z niefortunną budową autostrad. Kiedy to 5 lat temu zapadła decyzja o tym, że Polska będzie współgospodarzem Euro 2012, wszyscy myśleli, że wreszcie spełni się polski sen o autostradach. Nic więc dziwnego, że bardzo dużo pieniędzy wyłożono na ten interes. Tymczasem prace wciąż trwają, a do oficjalnego rozpoczęcia Euro pozostało już tylko 10 dni. Do użytku natomiast oddawane są tylko kolejne części budowanych dróg. Najbardziej niepokojące wieści dotyczą autostrady A2. Wciąż bowiem trwa walka o całość A2 między Łodzią a Warszawą.

Nie wiadomo, czy jednak mimo wszystko, kierowcy nie będą musieli jeździć objazdem. Ostatnio do użytku publicznego oddano odcinek D autostrady A2, prowadzący od Pruszkowa do Grodziska Mazowieckiego. Jednak, jak się okazuje nie jest to wcale dobra wiadomość. Eksperci od drogownictwa ostrzegają, że budowane teraz w tak zawrotnie szybkim tempie autostrady, mogą się bardzo szybko rozlecieć. Wiadomo również na pewno, że podczas mistrzostw nie będą dostępne odcinki autostrady A1 – Toruń-Stryków oraz autostrady A4 – Rzeszów-Korczowa i A4 – Kraków-Tarnów. Problemem jest także kwestia poboru wysokich opłat za przejazd daną autostradą. M. in. trasa Warszawa – Gdańsk będzie kosztować około 160 złotych, z kolei za przejechanie odcinka Warszawa – Kraków zapłaci się 150 złotych, ze stolicy do Świecka – 200 złotych, a ze Śląska nad morze – 250. Dlatego też specjaliści z branży jednogłośnie stwierdzają, że przy tak wysokich cenach, mało którego Polaka będzie stać na korzystanie z tras szybkiego ruchu. To z kolei sprawi, iż tak długo wyczekiwane drogi będą w dalszym ciągu tylko marzeniem, a minister nie odczeka się zakładanych wpływów do budżetu państwa. Ciekawe tylko, kto za to wszystko odpowie? Euro w końcu skończy się i przyjdzie czas na poważne rozliczenie. Tylko, jak to często w Polsce bywa, zapewne winnych będzie brak…


Kategorie
  • Banki (5)
  • Biznes (21)
  • Biznes i firma (6)
  • e-biznes (3)
  • Egzekucje (19)
  • Finanse (22)
  • Finanse i podatki (9)
  • Giełda (1)
  • Gospodarka (44)
  • Gospodarka (11)
  • Inwestycje (32)
  • Komornik (9)
  • Kredyty (1)
  • Kredyty i pożyczki (14)
  • Kryzys finansowy (3)
  • Moja firma (2)
  • Oszczędzanie i inwestycje (2)
  • Pieniądze (31)
  • Podatki (1)
  • Pożyczka (30)
  • Pożyczki (4)
  • Ręka rynku (3)
  • Szkolenia (10)
  • Własna firma (6)

  • Chiny to komunistyczne państwo, które do niedawna należało do jednych z najbardziej odizolowanych od reszty świata. Wynikało to nie tylko z systemu politycznego, który był daleki od zachodnich standardów ale również odmienności kulturowej społeczeństwa. Chińskim komunistom udało się jednak dokonać czegoś wyjątkowego, przekształcili współczesne Chiny w dynamicznie rozwijający się kraj. Chiny to około 1,5 miliarda mieszkańców, jedna czwarta ludzkości mieszka właśnie tam posiada praktycznie każdy obywatel co jest ewenementem na skale światową, bo dla porównania w Polsce konta posiada tylko około 60% mieszkańców, a w UE średnia to około 70% - jak widać te dane są naprawde szokujące, jednak wynika to z ich kultury i tradycji. To kultura mająca kilkutysiącletnią historię, kraj, który w przeszłości był zarówno wielkim imperium jak i staczał się ku upadkowi. Dzisiaj państwo środka to tygrys gospodarczy, posiadający gospodarkę rozwijającą się w tempie ponad dziesięciu procent w skali roku. Jak doszło do tego sukcesu w kraju rządzonym przez komunistów, gdzie oficjalnie panuje system centralnego planowania? W CHRL są bardzo łatwo dostępne kredyt samochodowy dzięki temu, że są subwencjonowane przez państwo, które chce zmotoryzować ludność, bo cały czas odsetek ludzie z autem w Chinanch jest na niskim poziomie w porównaniu z UE czy USA. Na początku lat dziewięćdziesiątych władze partyjne postanowiły przeprowadzić reformy gospodarcze, które miały na celu utrzymanie władzy przez komunistów a jednocześnie podniesienie poziomu życia mieszkańców. Do tej pory stawiano na powszechna kolektywizację, dominowały wielkie przedsiębiorstwa państwowe. W tym względzie niewiele się zmieniło, różnica jest taka, że na rynek trafia co lepsze, po segregacji. www.mechanix.com.pl | firma budowlana lublin | stryi.pl | serwery