Co z autostradami?

Kwestia finansów to zagadnienie wciąż aktualne z różnych rzecz jasna powodów. Na przykład w ostatnim czasie wiele mówi się o inwestycjach związanych z niefortunną budową autostrad. Kiedy to 5 lat temu zapadła decyzja o tym, że Polska będzie współgospodarzem Euro 2012, wszyscy myśleli, że wreszcie spełni się polski sen o autostradach. Nic więc dziwnego, że bardzo dużo pieniędzy wyłożono na ten interes. Tymczasem prace wciąż trwają, a do oficjalnego rozpoczęcia Euro pozostało już tylko 10 dni. Do użytku natomiast oddawane są tylko kolejne części budowanych dróg. Najbardziej niepokojące wieści dotyczą autostrady A2. Wciąż bowiem trwa walka o całość A2 między Łodzią a Warszawą.

Nie wiadomo, czy jednak mimo wszystko, kierowcy nie będą musieli jeździć objazdem. Ostatnio do użytku publicznego oddano odcinek D autostrady A2, prowadzący od Pruszkowa do Grodziska Mazowieckiego. Jednak, jak się okazuje nie jest to wcale dobra wiadomość. Eksperci od drogownictwa ostrzegają, że budowane teraz w tak zawrotnie szybkim tempie autostrady, mogą się bardzo szybko rozlecieć. Wiadomo również na pewno, że podczas mistrzostw nie będą dostępne odcinki autostrady A1 – Toruń-Stryków oraz autostrady A4 – Rzeszów-Korczowa i A4 – Kraków-Tarnów. Problemem jest także kwestia poboru wysokich opłat za przejazd daną autostradą. M. in. trasa Warszawa – Gdańsk będzie kosztować około 160 złotych, z kolei za przejechanie odcinka Warszawa – Kraków zapłaci się 150 złotych, ze stolicy do Świecka – 200 złotych, a ze Śląska nad morze – 250. Dlatego też specjaliści z branży jednogłośnie stwierdzają, że przy tak wysokich cenach, mało którego Polaka będzie stać na korzystanie z tras szybkiego ruchu. To z kolei sprawi, iż tak długo wyczekiwane drogi będą w dalszym ciągu tylko marzeniem, a minister nie odczeka się zakładanych wpływów do budżetu państwa. Ciekawe tylko, kto za to wszystko odpowie? Euro w końcu skończy się i przyjdzie czas na poważne rozliczenie. Tylko, jak to często w Polsce bywa, zapewne winnych będzie brak…

Tagi dodane do tego wpisu przez autora bloga: ,

Sytuacja na rynku pracy staje się coraz trudniejsza. Trudno jest znaleźć stała pracę, osoby, które mają już nawet posadę nie mogą być jej w stu procentach pewni. Oddzielnym problemem jest już kwestia zarobków. Mimo podpisanej umowy o pracę, wiele osób ma poważne problemy z opłaceniem wszystkim rachunków i pokryciem kosztów związanych z utrzymaniem, nie mówiąc […]

Zadłużenie jest to zobowiązanie finansowe w stosunku do określonej instytucji lub danej osoby. Osoba zadłużona najczęściej nazywana jest dłużnikiem. Osoba ta, oprócz pożyczonej kwoty, musi także spłacić należne odsetki wyliczone od tej kwoty. Wierzyciel jest to osoba na rzecz, której następuje spłata zobowiązania. Zadłużona może być osoba fizyczna, przedsiębiorstwo, państwo oraz inne podmioty gospodarcze oraz […]


Gospodarka Chin

    Chiny to komunistyczne państwo, które do niedawna należało do jednych z najbardziej odizolowanych od reszty świata. Wynikało to nie tylko z systemu politycznego, który był daleki od zachodnich standardów ale również odmienności kulturowej społeczeństwa. Chińskim komunistom udało się jednak dokonać czegoś wyjątkowego, przekształcili współczesne Chiny w dynamicznie rozwijający się kraj. Chiny to około 1,5 miliarda mieszkańców, jedna czwarta ludzkości mieszka właśnie tam posiada praktycznie każdy obywatel co jest ewenementem na skale światową, bo dla porównania w Polsce konta posiada tylko około 60% mieszkańców, a w UE średnia to około 70% - jak widać te dane są naprawde szokujące, jednak wynika to z ich kultury i tradycji. To kultura mająca kilkutysiącletnią historię, kraj, który w przeszłości był zarówno wielkim imperium jak i staczał się ku upadkowi. Dzisiaj państwo środka to tygrys gospodarczy, posiadający gospodarkę rozwijającą się w tempie ponad dziesięciu procent w skali roku. Jak doszło do tego sukcesu w kraju rządzonym przez komunistów, gdzie oficjalnie panuje system centralnego planowania? W CHRL są bardzo łatwo dostępne kredyt samochodowy dzięki temu, że są subwencjonowane przez państwo, które chce zmotoryzować ludność, bo cały czas odsetek ludzie z autem w Chinanch jest na niskim poziomie w porównaniu z UE czy USA. Na początku lat dziewięćdziesiątych władze partyjne postanowiły przeprowadzić reformy gospodarcze, które miały na celu utrzymanie władzy przez komunistów a jednocześnie podniesienie poziomu życia mieszkańców. Do tej pory stawiano na powszechna kolektywizację, dominowały wielkie przedsiębiorstwa państwowe. W tym względzie niewiele się zmieniło, różnica jest taka, że na rynek trafia co lepsze, po segregacji. firma budowlana lublin | pożyczka z komornikiem | dr etker